vrijdag 29 juni 2012

Het eindgesprek

Begin van deze week was er het maandelijkse overleg van het CI-team over de kandidaten. Nieuwsgierig en brutaal als ik ben, mailde ik de volgende dag al of er wat bekend was. Het bleek dat door miscommunicatie ik helemaal niet besproken was door het CI-team.

Dit werd direct opgelost door een in allerijl ingelast eindgesprek gistermiddag. Maandag beginnen de vakanties in de regio Nijmegen, en de eerstvolgende optie was een eindgesprek ergens achter in augustus.

Om 1400 uur schoven Jacky en ik samen met de schrijftolk aan bij de selectie coördinator voor volwassenen. Ze gaf aan dat het eindgesprek normaal gesproken pas is ná het overleg van het CI-team, maar dat ik gezien alle uitslagen van de onderzoeken nu alvast "onder voorbehoud" goedgekeurd ben. In feite ben ik een soort van hamerstuk bij het eerstvolgende overleg van het CI-team. Dat overleg is op 13 augustus.

De operatiedatum hebben we ook meteen maar even vastgesteld, en dat is..... 14 augustus. Ik ben waarschijnlijk de eerste die na de officiële goedkeuring de volgende dag al geholpen wordt :-)

Ik had op een papiertje alle vragen opgeschreven die ik nog wilde stellen. Maar het gesprek was zo uitgebreid dat eigenlijk bijna alle vragen al aan bod kwamen. Alles kwam aan bod:
  • de uitslagen van alle onderzoeken
  • de keuze van het oor dat ze gaan opereren
  • het merk en type CI dat geïmplanteerd wordt
  • de gevaren die bij een dergelijke operatie om de hoek komen kijken
  • welke arts mij gaat helpen
  • alle voorbereidingen die ik nog moet treffen (oa. vaccinaties tegen hersenvliesontsteking)
Om 15.45 uur stonden we weer buiten. Allebei met een big smile dat het definitief was.
Onderweg terug naar huis toch even een traantje weggepinkt bij de gedachte dat mijn moeder dit traject helaas niet meer heeft mogen meemaken. Ze zou het geweldig hebben gevonden.

We hebben de dag afgesloten met een bezoek aan het wokrestaurant om het te vieren.

Vanaf nu gaan we definitief toewerken naar D-day !
Dat zal vast nog wel wat nachten met weinig slaap opleveren.

5 opmerkingen:

  1. Super gefeliciteerd Robert!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. van harte gefeliciteerd, Billy en Jacky!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wederom succes gewenst

    Greenwitch

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Robert
    Succes in augustus!
    Ben heel beniewd hoe het verder gaat.
    Groetjes
    Jan Smale.

    BeantwoordenVerwijderen